Úvod arrow Z domova arrow Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
(STYL a KABO, Brno) Vyřízení spotřebitelské reklamace obuvi, kožené galanterie nebo i textilních výrobků nemusí vždy skončit ke spokojenosti zákazníka. Je zbytečné, aby se nespokojený zákazník obracel ihned na soud, platil drahé soudní poplatky, soudně znalecké posudky a právní zastupování, kdy hodnota reklamované věci může být jen setinou těchto dodatečných nákladů.

Jsou známé případy, kdy reklamace obuvi v pořizovací hodnotě 500,- Kč skončila u soudu a celkové náklady na řešení sporu se vyšplhaly až na 60.000,- Kč. Mnohdy se vyžadují u soudu další posudky, pokud jsou například dva posudky stojící proti sobě. Také dle našeho názoru by soudy měly řešit závažnější trestné činy či problémy a ne spory o „bagatelní částky“.

Aby se předešlo tomu, že soudy budou i nadále zatíženy spotřebitelskými spory z nejrůznějších oblastí, byla přijata novela č. 378/2015 Sb., kterou se mění zákon č. 634/1992 Sb. O ochraně spotřebitele a některé další zákony, a to s účinností od 1. 2. 2016. Kromě upřesnění nekalých a klamavých obchodních praktik tato novela zavádí možnost, aby se nespokojený zákazník obrátil na Českou obchodní inspekci nebo další stanovenou instituci, kde může dát svůj podnět k mimosoudnímu řešení spotřebitelského sporu. Pro podnikatele je důležitá zejména nová povinnost o této možnosti zákazníka informovat a následně pak také ve stanovené lhůtě na vyzvu příslušného orgánu reagovat.

Pro návštěvníky i vystavovatele veletrhů STYL a KABO I 2016, výrobce, velkoobchody, ale zejména maloobchody s obuví, koženou galanterií či textilním zbožím jsme připravili odborný seminář, kde se dozví všechny novinky v této oblasti.

Přijměte, prosím, naše pozvání na odborný seminář i na veletrhy STYL a KABO.
21. 2. 2016 – 10.00 -12.00 hod.

Název a přednášející:
„Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů podle novely Zákona o ochraně spotřebitele“ Zdeněk Krul – vrchní rada, Česká obchodní inspekce, Praha

Místo konání:
Veletrhy Brno a.s., pavilon P. sál P4

Organizátoři akce:
ČOKA, Veletrhy Brno a.s.

Vstup na seminář je pro návštěvníky a vystavovatele veletrhů STYL a KABO bezplatný.

STYL a KABO, Brno
(10/02/2016)
 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390