Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Veletrhy módy přivítaly pět tisíc odborných návštěvníků
ImageSTYL a KABO se v Brně poprvé konaly již před dvaceti lety a od té doby se napevno zapsaly do paměti návštěvníků jako klíčové B2B setkání módního průmyslu pro český a slovenský trh. Přestože do obchodní sítě právě míří novinky pro jarní a letní šatník, veletrhy musejí být o krok dál a v expozicích hrály prim kolekce pro podzim a zimu 2013/2014.

Podle ohlasůvystavovatelů měly u návštěvníků úspěch a ze sjednaných objednávek je cítit pozitivnější náladu maloobchodu i nastupující oživení módního trhu. 

Statistika:

  • expozice 270 vystavovatelů ze 14 zemí obsadily čistou výstavní plochu 7.607 m2
  • během tří dnů si veletrhy prohlédlo přibližně 5000 obchodníků a nákupčích
  • 25 % vystavovatelů přijelo ze zahraničí, nejvíce z Německa, Slovenska, Polska a Rakouska, další také z Itálie, Litvy, Maďarska, Řecka, Slovinska, Srbska,Španělska a USA
  • nákupčí mohli vybírat z kolekcí více než 500 oděvních, obuvnických a kožedělných značek

Brněnské veletrhy opět sloužily jako brána zahraničních firem na český a slovenský trh. K nově se prezentujícím značkám patřily třeba polská městská móda pro mladé Mooda Urban Fashion, slovinská dámská a pánská konfekce MURA, dánské kabelky Flora Danica, italské kabelky Burglar nebo trendová dámská obuv Bétsy. Po několika letech se na veletrh vrátili dodavatelé metrového textilu a textilní galanterie, mezi nimi premiérověspolečnost Tessuti di Praga. Zajímavostí veletrhu KABO byla Kreativní dílna –výroba krpců v přímém přenosu. V pavilonu F předváděl svůj řemeslný fortel obuvník Jiří Hýža – jeden z posledních dvou, kteří se u nás věnují rukodělné výrobě tradiční kožené valašské obuvi, tzv. krpců.

Image

Nedílnou součástí veletrhu byly módní přehlídky probíhající na velkém mole přímo v pavilonu P. Čtyřikrát denně se zde střídaly prezentace kolekcí dámské a pánské módy a kolekcí prádla a plavek. Velký zájem vzbudila unikátní přehlídka významné české návrhářky„Retrospektiva Kláry Nademlýnské“. Dalším speciálním projektem byla přehlídka „Gaudeamus Design“ - prezentace kolekcí odborných škol módní tvorby a designu z Bratislavy, Brna, Liberce a Zlína. Hlavní osobností přehlídek se stala Miss Earth 2012 Tereza Fajksová, mezi modelkami nechyběly ani finalistka soutěže Česká Miss 2013 Alena Prešnajderová nebo semifinalistka Miss World 2011 Denisa Domanská.

Doprovodný program pro odborníky se zaměřil na problematiku reklamačního řízení se zvláštním zřetelem k elektronickému prodeji textilu, dále na otázky sociální politiky a možnosti řešení nadměrné administrativní zátěže výrobců obuvi a kožené galanterie.

K veletrhům módy samozřejmě patří i předávání prestižních ocenění. Časopis Svět textilu & obuvi obnovil tradici a po několika letech vyhlásil osobnosti oboru. Osobností roku 2012 v textilním a oděvním průmyslu se stal dlouholetý výkonný ředitel a prezident ATOK Jiří Kohoutek, cenu pro Osobnost roku 2012 v obuvnickém průmyslu převzal Petr Hlaváček, proděkan Fakulty technologické Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Ve 24. ročníku soutěže Top Model o nejlepší exponáty veletrhu KABO uspělo osm exponátů sedmi vystavovatelů. Hned ve dvou ze tří kategorií získala ceny společnost Wortmann, další vítězné exponáty prezentovaly firmy V+J Obuv, Geneze, Bibo Shoe, Tamaris Accesories, Svatoslav Žalůdek – Lagen a Jiří Šnobl.

Řekli o veletrzích:

Livia Klausová, první dáma České republiky:
Jsem ráda, že jsem opět mohla zavítat na STYL a KABO, tak jako každý rok. Mile mě překvapil velký počet návštěvníků, u některých stánkůbylo skutečně plno. Také si myslím, že se podařilo daleko více sjednotit kolekce, například u obuvi je dát do velmi pěkného uceleného ostrůvku. Ale při mých cestách do Brna se především navracím ke „svým“ expozicím a každý rok sleduji, jak se jednotlivým firmám daří. Byla to dnes velmi milá setkání.

Tina Grubelnik, výkonná ředitelka společnosti LISCA, Slovinsko:
Společnost LICSA se účastnila veletrhu STYL poprvé v loňském srpnu. Protože naše prezentace byla úspěšná a byli jsme velice spokojení s organizací veletrhu, opět jsme se do Brna vrátili, což se ukázalo jako dobrá myšlenka. Věříme, že tento veletrh je dobrým místem pro firemní prezentaci, pro získání nových kontaktů a potenciálních klientů a také pro setkání s našimi stávajícími klienty, kterým jsme chtěli věnovat náš čas.

Grzegorz Kwinta, ředitel společnosti Moodo Urban Fashion, Polsko:
Na brněnském veletrhu STYL jsme vystavovali poprvé v roce 2009. Tehdy jsme zde potkali nové zákazníky a začali jsme spolupráci na českém a slovenském trhu. Po několika letech jsme se rozhodli opět přijet a po prvním dni mohu říci, že mám z naší účasti dobrý dojem, jsem si jistý, že tu opět navážeme kontakty s českými a slovenskými obchodníky. Z tohoto pohledu je pro nás STYL zajímavý.

Valérie Deleu, manažerka pro export, značka Pause Café, Francie:
Od naší účasti v Brně očekáváme nové kontakty a samozřejmě i nové zákazníky. Značka Pause Café má za sebou dvě sezóny na českém trhu, kde se postupně krok za krokem zabydluje. Se zájmem o naši expozici jsme spokojeni, účastníme se i přehlídky STYL SHOW a velmi nás těší, že vždycky po přehlídce k nám přijde na stánek hodně lidí. Už první den jsme měli podepsané objednávky.

David Radonjič,ředitel prodeje, Mura, Slovinsko:
"Jsme tu poprvé. Je to velmi dobrý veletrh a určitě se vrátíme a budeme vystavovat na větší ploše".

Josef Šimáček, jednatel společnosti Jopess fashion:
V našem sortimentu máme trička, šaty a nově kostýmy, které na našem trhu chybějí. Tady na veletrhu se ukázalo, že je zájem o celý sortiment. Podle našich zkušeností byli už od podzimu obchodníci trochu opatrnější a projevilo se to i v tržbách, ale myslím, že když vyhodnotíme všechny objednávky tady na veletrhu, tak to bude nakonec uspokojivý výsledek.

Miroslav Kobelka, vedoucí prodeje společnosti Tylex Letovice:
Vystavovali jsme tady po několika letech a účast na veletrhu považujeme za zajímavou a užitečnou, protože jsme se opět připomněli našim bývalým zákazníkům. Setkali jsme se s názorem, že je dobře, že jsme tady a že Tylex ještě existuje. Někteří návštěvníci se domnívali, že další český výrobce skončil. Odvážíme si řadu objednávek. Výrazný zájem byl o naše elastické krajkoviny, které jsou v současnosti módní, takže jsme v této oblasti získali spoustu kontaktů.

Klára Nademlýnská, módní návrhářka:
Na veletrhy módy jsem se vrátila opět po čtyřech letech, tentokrát s retrospektivou společenských a koktejlových šatů. Do Brna jsem přijela z pařížského veletrhu, kde jsem si udělala předvýběr toho, co by se mi líbilo pro kolekci jaro a léto 2014, a doufám, že po brněnské přehlídce budu mít chvilku čas si to tady projít a podívat se, co nového se děje na českých veletrzích.

Jana Janíková, děkanka Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně:
V Brně jsme představili vybrané absolventské práce našeho Ateliéru designu. Studentské přehlídky jako je Gaudeamus Design jsou užitečné, proto do takových projektů rádi chodíme. Vždy je důležité umět se srovnat s ostatními školami a inspirovat se.

Iva Macháčková, jednatelka, obchodní zastoupení společnosti Wortmann pro ČR a SR:
Z obchodního hlediska a z pohledu okamžitého prodeje pro nás byla nejlepší neděle, z hlediska dlouhodobých projektů,které jsme tu mohli představit, byl dobrý celý veletrh. U naší kolekce obuvi na podzim – zimu jsme zaznamenali zřetelný návrat ke klasické kožené obuvi, o kterou naši zákazníci projevovali velký zájem, a zvláště tehdy, pokud mají boty i další speciální vybavení. Veletrh stále hodnotíme jako dobré místo pro setkávání a prezentaci obuvi i našich konceptů.

Jaroslav Česal, jednatel společnosti AZA Import:
Letos na veletrhu KABO vystavuji poprvé a překvapil mne tak velký zájem. Přestože jistá deprese na trhu je znát, udělal jsem daleko větší objednávky, než jsem čekal. Z mého pohledu to byla úspěšná výstava, určitěse zúčastníme veletrhu i v létě a možná ještě trochu zvětšíme výstavní plochu. Co se týče servisu, objednávání a jednání s organizátory, všechno probíhalo naprosto korektně, rychle a příjemně, takže jsme celkověspokojení.

Lukáš Vokoun, jednatel společnosti Natur Comfort:
Na veletrhu KABO vystavujeme každý rok dvakrát a oslovujeme tady veškeré obchodníky s obuví.Je to pro nás B2B servis, vyplňujeme tady objednávky, jednáme s obchodními partnery, lákáme na veletržní slevu. Díky tomu se nám objednávky sjednotí do pár dnů a můžeme lépe a ekonomičtěji naplánovat výrobu

Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace ve Zlíně:
Módní veletrhy v celé Evropě dnes mají problémy, některé úplně skončily. Jestliže si STYL a KABO udržují svou úroveň a neklesá jim výstavné plochu, můžeme to pokládat za velký úspěch. Pokud jde o vystavovatele veletrhu KABO, v neděli byli s návštěvností všichni spokojeni, stejně jako v srpnu byl tento den nejsilnější. Možná by stálo za úvahu posunout termín na pátek až neděli, podobně jako to funguje i jinde v zahraničí.

V průběhu prvních dvou dnů se na pokladnách zaregistrovalo 403 zahraničních návštěvníků ze 12 zemí. V Press centru se akreditovalo 75 zástupců médií z České republiky, Polska a Slovenska.

42. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční v termínu od 18. do 20. srpna 2013.

foto: Vlastimil Kolařík
(20/02/2013)

 

 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 3
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390