Zájem o kvalitní evropské značky v Číně roste |
Evropské módní značky jsou na čínském trhu stále populárnější. Spolu s rostoucími příjmy Číňanů se zde vytvářejí tendence nakupovat kvalitnější zboží - a to se samozřejmě týká i oděvu, obuvi a galanterie. Jen v obuvnickém sektoru předvídají experti v roce 2020 růst podílů na trhu z 60 % na 70 % – především s rozvojem luxusních odvětví. Po kolekcích evropského designu je poptávka vysoká.
Evropský obuvnický veletrh v Shanghaii otevírá cestu exportu orientovanému do Asie Messe Düsseldorf využívá tohoto nadšení pro značkovou obuv a galanterii k rozvoji svých aktivit právě v Číně. Spolu se zájmem mnoha evropských firem nyní Messe Düsseldorf pořádal od 17. do 19. dubna 2012 první Výběr z GDS – Premium European Shoe Fair. Akce byla podpořena Čínskou obchodní asociací všeobecného obchodu (Chinese Commerce Association for General Merchandise – CCAGM), státní maloobchodní federací, jejíž členové pocházejí ze všech významných obchodních domů a center v zemi. Další edice GDS Select je plánována současně s módním veletrhem CHIC v Pekingu na podzim 2013. Oblíbenost evropských značek v Číně I přes drobný ekonomický pokles je Čína stále slibným trhem pro mnoho výrobců módního, koženého zboží a v nadcházejících letech se očekává, že se stane ještě významnější pro evropské značky. Mezi léty 2005 a 2010 se výdaje na obuv průměrné městské čínské domácnosti téměř zdvojnásobily. Průměrná maloobchodní cena za dámskou obuv (cena z jara 2012) vzrostla za poslední dva roky ze 600 yuanů na 1200 a za mužskou obuv ve stejném období ze 400 na 800 yuanů. Ve střední a vyšší třídě celkově narůstá spotřeba mezinárodního zboží vysoké kvality. Podle Boston Consulting Group vzroste počet Číňanů z vyšší a střední třídy ze 150 milionů (2010) na 400 milionů v roce 2020. Hlavní skupinou zákazníků jsou lidé mezi 18 a 35 lety a jejich hlavní zájem je orientován na italské, francouzské, německé a americké značky. (8/10/2012) |