Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Největší tuzemští prodejci obuvi v roce 2009
Rok 2009 bezesporu nejvíce poznamenala často skloňovaná ekonomické krize. Maloobchodní prodejci obuvi reagovali na situaci po svém, přičemž ne vždy měly jejich postupy společné rysy. S tímto tvrzením korespondují i výkyvy a posuny v pořadí dle celkových výsledků tržeb největším maloobchodních prodejců obuvi na tuzemském trhu za rok 2009.

Pokles spotřebitelské poptávky je důsledkem kombinace negativních faktorů vyšší nezaměstnanosti, nižšího růstu mezd  a přísnějšího úvěrování. Pozitivním faktorem je zpomalení inflace, které se však nejvýrazněji projevovalo u potravin. Připomeňme, že průměrná míra inflace vyjádřená přírůstkem indexu spotřebitelských cen v roce 2009 byla 1 %, což je hodnota výrazně nižší než v roce 2008, kdy byla 6,3 %. Celoroční pokles maloobchodních tržeb 2009 se odhaduje na úrovni 4 %.

Problémy obchodních center

V loňském roce klesly některým obchodním centrům obraty až o 30 % a snížila se také průměrná návštěvnost. Trh začaly opouštět některé obchodní řetězce, jiné se zbavují nerentabilních obchodních jednotek. Důvodem neúspěchu některých projektů obchodních center bývá také nekvalitní složení nabídky nájemců. V důsledku toho lze v dohledné době očekávat  citelnější zpestření skladby prodejen v obchodních centrech v neprospěch nabídky obuvi a módy. Ze stávající situace budou profitovat pravděpodobně zejména služby, které se dosud v nákupních centrech vyskytovaly pouze ojediněle.

Z oblasti obuvi a módy spotřebitelé nejlépe hodnotí prodejce v pořadí Baťa, Deichmann a C&A.

V žebříčku největších maloobchodních prodejců obuvi na tuzemském trhu obsadily první tři pozice stejné firmy, jako v předchozích letech. První příčka patří firmě Baťa, která jako jediná překročila  magickou hranici dvou miliard korun. V roce 2009 společnost Baťa rozšířila síť prodejen (+ 1) a zaznamenala neobvykle rozsáhlé personální změny včetně pozic na úrovních managementu. Novým generálním ředitelem se stal Eugenio Olabe Sanchez, který před návratem do Evropy, působil jako generální ředitel Baťa Malajsie. Olabe je kromě manažerské pozice také členem statutárních orgánů Baťa Česká republika a Baťa Slovensko.

Druhé místo v žebříčku zaujala společnost Deichmann obuv. Na podzim roku 2009 zavedla v České republice garanci nejlepší ceny – šest let po otevření první prodejny na podzim roku 2003. Obrat se v roce 2009 pohyboval okolo 1,508  mld Kč (2008: 1,365 mld Kč), v témže roce bylo otevřeno 8 nových prodejen.

Od roku 2004 působí Deichmann obuv také na Slovensku. V roce 2009 pod ní spadalo již 28 prodejen (2008: 20). Obrat vzrostl přibližně o 4,9 milionů euro, a dostal se tak na 24,8 milionů euro. Pro zákazníky byl příjemnou změnou roku 2009 pokles cen související s přechodem na evropskou měnu od 1. ledna 2009.

Třetím v pořadí je Humanic (1,175 mld Kč). Jako jediný z trojice nejúspěšnějších firem dokázal v minulém roce navýšit tržby o úctyhodných 12 % při zachování počtu prodejen.

CCC Boty Czech jsou v hodnocení tržeb roku 2009 na čtvrté pozici. Firma v roce 2009 rozšířila počet svých prodejen z 25 na 38 a její síť se tak stala třetí největší u nás. Navzdory těmto číslům však tržby CCC Boty Czech dosahují pouze třetiny tržeb firmy Humanic, která má v současné době síť srovnatelně velkou.

Stabilním hráčem, který i v náročném roce 2009 dokázal mírně posílit svou pozici na trhu je Salamander (312 mil Kč) a otevřel čtyři nové prodejny.

Nelehké období zaznamenává RENO a pokračuje v trendu poklesu tržeb z roku 2008. Dramatické období let 2007/2008, kdy došlo k poklesu tržeb o 24 %, se však již neopakovalo.

John Garfield (294 * mil Kč) vykázal v meziročním srovnání pokles a v žebříčku jej předstihly společnosti Salamander ČR a CCC Boty Czech.

Term se sítí 26ti prodejen KCS (182 * mil Kč) a síť 14ti prodejen Stival (135 * mil Kč), kterou vlastní Sněžka Náchod, obhájily své postavení z roku 2008 a uzavírají náš přehled.

„Skokanem roku“ postupem ze sedmé příčky roku 2008 na čtvrtou v roce 2009, se stala  CCC Boty Czech.

Průzkumu se aktivně zúčastnilo přibližně 80 % oslovených firem, přičemž ochota poskytnout všechny sledované ukazatele byla – mnohdy z pochopitelných důvodů - výrazně nižší, než v roce 2008.

Image

Vlastimil Kolařík
TextilŽurnál 4/2010
(8/5/2010)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 93
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390