Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Ojedinělá vstřícnost k potřebám trhu
ImageNejvětší asijské veletrhy usní a koženého zboží – Materials, Manufacturing and Technology (MMT) a Fashion Access (FA), postupně mění svou tvář a reagují na praktické potřeby jak nákupců, tak i výrobců nebo i firem, které si nechávají vyrábět kolekce na zakázku co do vzhledu i kvality. Před pěti lety z této výstavy téměř zmizely obuvnické firmy ...

Image... a obuv byla reprezentovaná pouze špičkovými módními výrobky na národních stáncích Itálie nebo Španělska. Veletrh se stále více stával místem jednání, kde si firmy domlouvají realizaci svých kolekcí a setkávají se s asijskými výrobci, kteří velice často na tuto událost přijíždějí pouze jako návštěvníci. Na veletrhu samém potom vybírají usňové materiály a nechávají se „pouze“ dodatečně inspirovat předvedenými výrobky koženého zboží vysoké módní úrovně. Právě tato efektivní jednání vyvolala postupně narůstající příliv výrobců kvalitních komponentů pro výrobu módních tašek, kabelek a obuvi. Letošní rok naprosto přesvědčivě naplnil tuto narůstající tendenci nebývalým počtem vystavovatelů právě z tohoto sektoru a mimo velký počet vystavovatelů ozdob, kování, přezek apod. narostl i počet vystavovatelů v oblasti obuvnických komponentů pro módní vycházkovou obuv, ale také pro speciální a bezpečnostní obuv. Tato skutečnost přilákala nebývalou pozornost výrobců obuvi.

Zájem obuvníků o veletrh byl tentokrát doslova skokový. Vždy? v minulém roce zde vystavovala jen hrstka obuvnických firem a v běhu letošním se zde prezentovalo již 98 výrobců obuvi. Mimo tento počet navíc pozorný návštěvník našel u celé řady asijských nebo i brazilských výrobců usní vystavené hotové výrobky s možností kontaktovat výrobní firmu.

Image
Část delegace UTB (zleva): Petr Hlaváček, Jitka Baďurová, David Frkal a František Palacký
Do procesu setkávání a tvorby kolekcí se i v letošním roce zapojily další české firmy. Díky spolupráci s organizátory těchto veletrhů zde sklidil obrovský úspěch i výstava prací českých studentů designu ze Střední uměleckoprůmyslové školy v Uherském Hradišti a Fakulty multimediálních komunikací na Univerzitě Tomáše Bati. Úspěch této akce je jednoznačně důkazem toho, že vystavovatelé, návštěvníci a nákupci na veletrhu v Hong Kongu mají zájem o design a výrobky inspirované mladými umělci.

Současný trend firem, které se zabývají výrobou a prodejem obuvnických komponent jednoznačně směřuje k tomu, aby téměř každá evropská firma měla svou výrobní pobočku i v Asii. Není proto zvláštností, že významné firmy vyrábějící materiály vysoké módní i kvalitativní úrovně obchodníkům při příchodu na stánek oznámí, že vystavované materiály jsou dostupné jak ve výrobním závodě v Číně za „čínské ceny“, ale také v Evropě za ceny evropské. Je diskutabilní, zda-li se jedná o nastupující jev obchodní taktiky, protože ještě nedávno bylo zvykem stanovovat ceny jednotné – o něco nižší než v Evropě a o něco vyšší než v Číně.

Tradičně atraktivním doprovodným programům vévodí rozsáhlá trendová hala, kde se společně s módními trendy prezentuje i celá řada renomovaných evropských firem působících v oblasti testování a certifikace materiálů, technologií, výrobků a v oblasti zabezpečení dozoru při výrobě a přejímání hotových výrobků. Tato skutečnost jednoznačně potvrzuje fakt, že se asijský trh snaží vymanit z podvědomí odborníků jako místo, kde je možné snadno pořídit levné výrobky s nízkou trvanlivostí (což samozřejmě pořád lehce jde), ale je to i zdroj výrobků vysoké technické i estetické úrovně.

ImageMimo samotný obsah výstavy uplatnili organizátoři několik drobných, ale užitečných opatření. Každý vystavovatel si může požádat o zabezpečení proti fotografování, takže po ukončení výstavy až do následujícího rána pořadatelé dohlíží na to, aby do těchto stánků nikdo nevstupoval.

Dalším zajímavým opatřením je penalizace při předčasným opuštěním veletrhu. Téměř na každém veletrhu je možné se setkat s tím, že firmy opouštějí veletrh i několik hodin před jeho závěrem. Tento fakt ale není fér k celé řadě návštěvníků, kteří z různých důvodů nemohou navštívit veletrh v prvních dnech.

Aby pořadatelé zabezpečili co nejlepší kontakt se zájmovými skupinami a jednou z nich je i možnost seznámení čínských obuvnických techniků s nabídkou této výstavy, zabezpečili pro vystavovatele pravidelné autobusové spojení s oblastí velké koncentrace obuvnické a galanterní výroby.

Zřejmě ale nejvýznamnějším počinem pro vytvoření obchodních kontaktů je nově zřízený web, který zdarma poskytuje vystavovatelům možnost prezentovat své kolekce a to včetně cen i kontaktů a organizátoři veletrhů se zároveň zavazují k tomu, že tyto kolekce je možné pravidelně doplňovat, rozšiřovat nebo obměňovat. Firmy tuto nabídku přivítaly jako možnost ke zvýšení efektu vynaložených nákladů spojených se svou prezentací v Hong Kongu.

Michal Špaček
(30/4/2008)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 4
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390