Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Access to Fashion
ImageFashion Access je největší asijský veletrh, který nabízí kabelky, obuv, zavazadla, kožené a kožešinové oděvy a další módní doplňky. Letos se konal od 28. - 30. března na hongkongském výstavišti. Přes 900 vystavovatelů, z více než 40 zemí a regionů, zde představilo své nejnovější výrobky a modely. Jako již tradičně i letos se projevil silný zájem především o galanterii.

Zcela poprvé zde představilo své kolekce 58 nových vystavovatelů. Na veletrhu se objevilo i několik sdružených pavilonů, které se specializovali na určité výrobky: Argentina s kabelkami a galanterií, Indie s koženými oděvy a galanterií, Filipíny s módními taškami a doplňky, Taiwan se zavazadly a Thajsko s kabelkami a obuví. 

Několik otázek o roli tohoto veletrhu a jeho vizích pro budoucnost jsme položili Perrine Ardouin, manažerce veletrhů APLF (Fashion Access a Materials, Manufacturing & Technology):

ImageMůžete definovat oblast, pro kterou je veletrh APLF zaměřen především?

„Veletrh Materials Manufacturing & Technology (materiály, výroba a technologie) přilákal 27 819 obchodníků z celého světa. Mezi desíti nejčastěji zastoupenými zeměmi byla Čína, Indie, Korea, Japonsko, Taiwan, USA (o 17 % více než minule), Itálie, Thajsko, Bangladéš a Austrálie.

Veletrh Fashion Access přilákal 18 096 mezinárodních obchodníků. Nejčastěji přijeli z Hong Kongu, Číny, Japonska, Indie, USA, Taiwanu, Koree, Austrálie, Thajska, Itálie a Malajsie. Stojí za to si povšimnout, že mnoho obchodníků z Hong Kongu a Číny jsou vlastně zástupci místních poboček, které patří velkým mezinárodním firmám a obchodním agenturám.“

Všeobecně se ví, že evropské veletrhy se učí vzájemnému respektu a zejména po rozšíření EU hledají své nové role a bojují o místo na obuvnickém trhu. Jakým způsobem se to dotýká APLF?

„Data veletrhů APLF jsou ustanoveny na konec března nebo začátek dubna tak, aby se veletrh nekonal v době velikonočních svátků. Rovněž jsou navrženy tak, aby veletrhy proběhly až po posledním obuvnickém veletrhu v Evropě, což dovolí obuvnickým výrobcům přijet do Hong Kongu a hledat na MMT usně, materiály a komponenty. Evropa samozřejmě určuje módu a Fashion Access sleduje i evropský módní kalendář. Je to vlastně poslední veletrh sezóny. Ačkoli jsou módní trendy extrémně důležité při rozhodování o objednávkách, sezonní aspekt není u nás až tak důležitý jako v Evropě a to proto, že v mnoha asijských zemích je léto po celý rok. Fashion Access není tak ovlivněn měnícími se daty Evropských veletrhů a ani není specializován jen na obuv. Fashion Access je především veletrhem módních doplňků a velmi silně se orientuje především na dámské kabelky, i když obuvnický sektor rovněž roste, hlavně díky sílícím požadavkům obchodníků na to, aby obuv ladila s celkovým dojmem a jednotlivé části outfitu se doplňovaly.“

ImageJaká je role APLF v celosvětovém měřítku oborových veletrhů?

„APLF Materials Manufacturing & Technology je rozhodně nejmezinárodnější veletrh v kožedělném průmyslu s vystavovateli z více než 50 zemí světa. Je to opravdu unikát najít pod stejnou střechou společnosti z Asie, Evropy a Severní i Jižní Ameriky. Je uznáván jako světové obchodní centrum usní a materiálů, jelikož všichni průmysloví magnáti tohoto oboru (zejména ti, kteří ovlivňují ceny usní) se zde každoročně schází, aby projednali stav průmyslu a trhů, ale také inovace v technologiích a trendy. APLF je víc než jen výstava, je to místo kde se setkávají klíčoví vedoucí pracovníci a jednají o důležitých záležitostech a trendech, které ovlivní jejich business. Dvě nejdůležitější akce se konají zároveň s APLF: Prime Source Forum (dvoudenní globální akce oděvního průmyslu) a konference Leather in Retail, která se konala 27. března, den před zahájením veletrhu.

Důležitost APLF roste i ve smyslu informování průmyslu o módních trendech. Kout materiálových trendů (Material Trend Lounge) na MMT a kout módních trendů (Fashion Trends Lounge) na FA představí vystavovatelům i kupcům nadcházející trendy.“

Teritorium Asie je stále často vnímáno, jako zdroj levné obuvi. Myslíte si, že se na APLF může prosadit i dražší obuv od tradičních evropských výrobců?

„Asie je kontinent, kde naleznete jedny z nejrychleji rostoucích trhů, jako například ve dvou největších obrech Číně a Indii, kde stále početnější střední a vyšší třída zvyšuje svou kupní sílu a touhu po luxusním zboží, čímž se stávají atraktivní cílovou skupinou pro výrobky vyšší kvality. Věděl jste, že v Hong Kongu naleznete největší počet luxusních značkových obchodů na celém světě?“

ImageJaký efekt lze očekávat již od první účasti vystavovatele na APLF? Máte pro naše čtenáře konkrétní příklady firem, které účastí na FA nebo MMT zvýšily svůj export?

„Firmě, která se zúčastní APLF, se dostane mezinárodního ohlasu. Je to nejlepší způsob jak získat znalosti z průmyslu a přístup k obchodním příležitostem. Účast na jakémkoli veletrhu Vám přinese informace o konkurenci, potřebách trhu, ale účast na APLF v Hong Kongu dodá firmě z Východní Evropy navíc možnost objevit reálnost proniknutí na zákaznické trhy v Jižní Číně.

Slyšela jsem mnoho velmi úspěšných příběhů - od indických a ruských koželužen vystavujících na MMT, přes výrobce galanterie až po mladé designéry na Fashion Access. Jeden z nich mi loni na veletrhu řekl: „Moje firma je Fashion Access mnoho dlužna. Začínal jsem jako mladý návrhář s jednou kolekcí kabelek a nyní, díky velkým objednávkám, které jsem obdržel během posledních 3 let, jsem začal vyrábět nejen kabelky ale i ladící opasky a doplňky a rovněž řadu kožených oděvů. Nyní mám dostatek velkých odběratelů, se kterými se setkávám na veletrhu 2x ročně a další objednávky už odmítám, abych mohl zajistit mým stálým klientům ty nejlepší služby.“

Můžete poodhalit vize APLF a roli Hong Kongu v obuvnické branži do budoucna?

„Oba veletrhy APLF rozšiřují svůj záběr, aby odrazily vývoj módního průmyslu jako celku, protože módní trendy určují průmysly, kterým my sloužíme. MMT začalo více než před 20 lety jako „veletrh usní“ , ale rozvinulo se a jeho rozvoj je symbolizován i jeho novým jménem – Materials, Manufacturing & Technology, které jsme přijali v roce 2004, aby tak odráželo rostoucí důležitost i ne-usňových materiálů a technologií. Posun průmyslu je dobře ilustrován i na příkladu snižujícího se počtu vystavovatelů v chemickém a strojírenském sektoru, kteří se přesouvají do Číny a vystavují na našem veletrhu ACLE v Šanghaji, zatímco sektor syntetických materiálů, přírodní vláken a komponentů byl přemístěn do 3. pavilonu, aby se mohl dále rozrůstat.I nový název Fashion Access odráží změnu v přístupu k módě a narůstající poptávce po moderních výrobcích a módních doplňcích.“

ImageV současné době je zjevný osobitý pohled APLF na módní trendy. Myslíte si, že může tento stav do budoucna nějak změnit světová globalizace?

„Světová globalizace je vlastně jedním z faktorů, které tlačí módu ke stále rychlejším změnám a zvyšuje poptávku zákazníka po módních trendech na každé cenové úrovni. „Demokratizace módy“ je jasně vidět na příkladu módních návrhářů, kteří navrhují kolekce pro maloobchody nižší cenové skupiny jako např. H&M…“

Jistě navštěvujete celou řadu obdobných veletrhů. Můžete nám prozradit v čem jsou veletrhy FA a MMT jedinečné, že lákají tak vysoký počet vystavovatelů i návštěvníků?

„Je to dáno mezinárodním významem akce a místem konání, které je označováno za bránu do Asie, která je ekonomicky tak dynamická, že nabízí slibné a perspektivní trhy. Významnou roli hraje i fakt, že se tolik souvisejících akcí koná ve stejnou dobu pod jednou střechou. Průmyslové konference a semináře, dva hlavní obchodní veletrhy, které se navzájem doplňují (mnoho obchodníků hledá materiály a komponenty na MMT a výrobní partnery na FA), fórum oděvního průmyslu, návrhářské soutěže atd. Na APLF se setkávají lidé, kteří módu vymýšlejí s těmi, co ji tvoří.“

Děkujeme za rozhovor.

(27/4/2007)

 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 2
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390