Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Jaké byly veletrhy Styl, KABO a COSMETICS?
Image(BVV) - Mezinárodní veletrhy módy rozšířily svůj oborový záběr. Premiéru měl odborný veletrh COSMETICS a v nultém ročníku projektu CLUTEX se poprvé představil Klastr technických textilií. Obsazeno bylo osm výstavních hal a mírně vzrostl jak počet vystavovatelů, tak podíl zahraničních firem. Nejvíce zahraničních vystavovatelů přijelo z Polska, Slovenska a výrazně vzrostlo zastoupení Německa.

Doprovodný program byl prodloužen do čtvrtečního večera a získal nový mezinárodní rozměr. Brněnský veletrh se stal dějištěm semifinále a finále 9. ročníku prestižní mezinárodní soutěže mladých návrhářů PODIUM. Po celou dobu konání tak hostil 130 mladých módních tvůrců ze 34 univerzit, 38 měst a osmi zemí tří kontinentů.

Na výstavišti během čtyř dnů představilo svou práci více než 150 návrhářů z jedenácti zemí, což je v české historii ojedinělá koncentrace módních tvůrců. Nové kolekce na molech prezentovalo také více než padesát firem.

Image
Moosbacher
Přes nelehkou situaci v textilním a oděvním průmyslu na veletrhu nechyběly přední firmy oboru (OP Prostějov, Makyta, Steilmann a další). Pro zvýšený zájem vystavovatelů v sektoru metrového a bytového textilu byl znovu otevřen pavilon D.

Opět plně vyprodán byl pavilon F, který tradičně patří vystavovatelům obuvi a kožené galanterie. Veletrh KABO si udržuje úroveň, na kterou se v posledních dvou letech dostal, a v budoucnu se uvažuje o jeho přestěhování do větší haly.

S trendy pro sezonu podzim – zima 2007/2008 se návštěvníci mohli seznámit v expozicích vystavovatelů, na módních přehlídkách i v přednáškách zahraničních odborníků. Trendy v dámské i pánské konfekci představila Ellen Haeser z nizozemského Studia Commandeur, zatímco na trendy v obuvi a kožené galanterii byly předmětem přednášky italského návrháře Roberta Ricciho, člena trendové komise veletrhu LINEAPELLE. Samostatné expozice trendů byly instalovány v pavilonech D a V.

Zvýšila se odborná úroveň doprovodného programu, jehož součástí byl mezinárodní seminář Zkušenosti a novinky z módního průmyslu s účastí předních expertů ze čtyř zemí. Další semináře se věnovaly přípravě nového číslování obuvi a možnostem rozvoje textilního maloobchodu.

Image
Tamaris
Slavnostní zahájení bylo opět příležitostí k předání prestižních cen časopisu TextilŽurnál „Zlaté ramínko“. Za rok 2006 je získaly společnosti HK SPORTSWEAR Písek a TONAK Nový Jičín.

Součástí veletrhů byly soutěže návrhářů Top Styl Designer a Green Design. V první z nich v konkurenci osmi finalistů ze tří zemí zvítězila slovenská návrhářka Mária Štraneková.

V soutěži Top Model o nejlepší exponát veletrhu KABO byly uděleny tři hlavní ceny – za design, kvalitu a inovativnost. Získaly je společnosti Konsorcium T+M, Fare a BIBO shoe. Poprvé byla udělena také Cena Jana Pivečky, kterou obdržela firma PEGRES – Ing. Petr Gřeš.

Veletrhy navštívila řada významných osobností, mimo jiné předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Miloslav Vlček, místopředsedkyně PSP ČR Miroslava Němcová, nejvyšší státní zástupkyně Renáta Vesecká, primátor města Brna Roman Onderka nebo prezident Sdružení automobilového průmyslu a předseda Dozorčí rady Škoda Auto a. s. Vratislav Kulhánek.

Image
Bibo Shoe
Jména vítězů z HARMONIE 2007:

Kadeřnice – Křenková Jana , SŠ gastronomie a služeb Frýdek-Místek
Kosmetičky – Pavlíková Monika, SŠ oděvní, služeb a podnikání Ostrava-Poruba

GREEN DESIGN 2007 měl dvě témata - Proměny a Etno mého kraje

Vítězkou ročníku se stala studentka SUPŠ Jihlava-Helenín Zuzana Štiková s kolekcí "Namašlená", ve které uplatnila stuhy s folklórním motivem. Pomyslné stříbro získala Ivana Čákovská ze SPŠ Samuela Stankoviackého Banská Štiavnica za kolekci "Druhá šanca" a třetí příčku obsadila Linda Zabilková ze SUPŠ Jihlava-Helenín. Její kolekce "Opilá životem" se mi velmi líbila.

Čísla z předběžné statistiky

  • Počet vystavovatelů a zastoupených firem: 516 / STYL + COSMETICS, 169 / KABO
  • Počet zúčastněných zemí: 26
  • Celkový výstavní prostor v m2: 13304 / STYL + COSMETICS, 3921 / KABO
  • Počet platících návštěvníků: 17800
  • Počet akreditovaných novinářů: 264

Image
V+J Obuv
V prvních dvou dnech se na pokladnách zaregistrovalo 1489 zahraničních návštěvníků z 27 zemí (15 % z celkového počtu). Přijeli především ze Slovenska, Ruska, Polska a Maďarska.

Hlavním cílem byly pro 50,9 % návštěvníků informace o módních trendech. Podíl odborníků v prvních dvou dnech dosáhl 68 %. Na příští ročník je rozhodnuto přijet 84,9 % návštěvníků.

Řekli o veletrzích:

Renáta Vesecká, nejvyšší státní zástupkyně:

Veletrhy jsou pro Brno typické, měly by se dál v Brně rozvíjet a město by nimi mělo žít. Jednoznačně by mělo být metropolí veletrhů v rámci České republiky. A pokud se týká módních veletrhů, líbí se mi, že jsou pořádány pokaždé s novou myšlenkou. Brno nikdy neustrne na svém přístupu, ale každoročně přinese něco nového.

Josef Novák, prezident ATOK, generální ředitel VEBA a. s.:

Jsem rád, že se podařilo realizovat projekt CLUTEX, jehož vize vznikla na půdě ATOK. Jako člen klastru vítáme, že nás CLUTEX dostává do společenství firem zaměřených na technický textil. Ten totiž představuje jen malou část naší produkce, jde o jednotky procent. Děláme hlavně bytový textil a módu a tady jsme jakoby nováčkové, takže se necháváme inspirovat a získáváme kontakty.

Image
Armillei
Petr Kubát, prezident České obuvnické a kožedělné asociace, jednatel D.P.K. Zlín:

Za naši firmu mohu říci, že zákazníků bylo méně než na posledním srpnovém běhu. Přesto jsme s kontrakty spokojeni a stejně tak i spousta kolegů a lidí z branže, se kterými jsem mluvil a kteří uzavřeli ty obchody, které předpokládali. KABO samozřejmě není jen o prodeji, ale hlavně o prezentaci a navazování nových kontaktů jak s odběrateli, tak s dodavateli komponentů. I po tento stránce veletrh splnil očekávání.

Anna Motlíková, ředitelka Steilmann Praha:

Na veletrhu je dobře podívat se okolo a srovnat se s konkurencí. Pak je velmi důležitý přímý kontakt z očí do očí - s návštěvníkem, klientem, veletržní správou a samozřejmě s médii. Veletrh dává příležitost vysvětlit novinářům, co se děje v naší branži. Co se týká večerní přehlídky, smekám před choreografkou Lenkou Vinickou, protože předvést na molu devět firem během jednoho večera a nechat tam prostor na jejich rozlišení, je umění. Ale už se nám honí hlavou nové nápady, cítíme, že musíme vymyslet pro příští sezónu něco nového.

David Burian, vedoucí prodeje Pleas a. s.:

Před rokem jsme měli 50 m2, v srpnu 75 m2 a teď 100 m2, ale pořád je nám to málo! Expozice byla opět nabitá lidmi a nebylo si kam sednout. Letos jsme se odlišili od konkurentů a poprvé měli přehlídky přímo na stánku, zákazníci je kvitovali a byl o ně vysoký zájem. Kontrakty vyhodnotíme až po veletrhu, ale zájem o zboží byl obrovský.

Image
Numero Uno
Lubomír Fiedler, majitel společnosti Rialto:

S veletrhem jsme spokojeni. Nejenže přišli naši stálí zákazníci, ale našli jsme i celou řadu nových, což je samozřejmě důležité. Představili jsme nový směr, těhotenskou módu, která měla velký úspěch. Byla k vidění na denních přehlídkách a přímo na stánku jsme na ni dostali hodně objednávek.

Elena Badmaeva, ruská návrhářka:

Kolekci, kterou jsem představila na zahájení veletrhu v Brně, ještě nikdo na světě neviděl. V Rusku bude mít premiéru 15. března. Vůbec toho nelituji, protože jsem tu spolupracovala se silnou skupinou stylistů, vizážistů, organizátorů. Veletrh je po organizační stránce na vysoké úrovni a velmi se v tomto směru podobá jiným evropským veletrhům, například v Miláně nebo v Paříži.

Mária Štraneková, nositelka titulu TOP STYL DESIGNER, únor 2007:

Brněnské veletrhy jsou pro mne úžasnou šancí a potvrzením, že móda ještě žije a neztrácí půdu pod nohama. Všechna dosavadní ocenění jsem získala v zahraničí a Brno mi umožnilo prezentovat se v domácím prostředí. I když jsem Slovenka a Česko je vlastně také zahraničí, já se tu cítím jako doma.

Zdenka Svobodová, kosmetická poradkyně, Oriflame:

Nový veletrh COSMETICS se mi velice líbí, má dobrou úroveň, šmrnc. Zdá se, že také návštěvníci jsou spokojeni a mají o dění na veletrhu velký zájem. Líbí se mi design expozic i to, jak se na jednotlivých stáncích věnují zákazníkům. Myslím, že jsme nastartovali dobře a nasadili celkem vysokou la?ku, od které bychom se mohli dál odrazit a na příští rok vymyslet další nápad, který by veletrh ještě zatraktivnil.

Image
Avenida Europa
Novináři

V Press centru se v průběhu veletrhů akreditovalo 264 zástupců médií, mezi nimi 29 zahraničních. Zahraniční novináři přijeli ze šesti zemí, a to z Chorvatska, Maďarska, Německa, Polska, Rakouska a Slovenska.

Zveřejněné informace jsou předběžné. Konečná závěrečná zpráva bude akciovou společností Veletrhy Brno vydána po vyhodnocení všech statistických údajů.

Uváděné statistické hodnoty vycházejí ze zásad zveřejňování statistických dat veletrhů a výstav sdružených v UFI (The Global Association of the Exhibition Industry) Paris.

30. mezinárodní veletrhy módy STYL, KABO se uskuteční 21. – 23. 8. 2007
31. mezinárodní veletrhy módy STYL, KABO a 2. veletrh COSMETICS
se uskuteční v únoru 2008

Foto Vlastimil Kolařík
(17/2/2007)

 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 19
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390