Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Šance a strategie maloobchodů
(BVV) - Aktuální situace obchodů s oděvy v České republice, trendy a tendence vývoje, dopady na účastníky trhu a strategie pro trvalý úspěch obchodníků – to byla hlavní témata semináře, který na veletrzích Styl a KABO vedl rakouský odborník Wolfgang Richter z vídeňské společnosti RegioPlan Consulting.

„Český obchod s oděvy je nejrozvinutější na trzích střední a východní Evropy, přestože dosahuje svým obratem 25 % rakouského obchodu. Hlavní trendy jsou všude stejné, ale tempo je odlišné. Obrat českých oděvních firem v roce 2006 se odhaduje na 790 mil. Euro, což znamená nárůst o více než 13 % v porovnání s rokem 2002,“ konstatoval Wolfgang Richter.

Image
Con Brio
Úvod přednášky věnoval faktorům, které ovlivňují chování českého spotřebitele. Uvedl, že rostou výdaje domácností a také kupní síla obyvatelstva ve větších městech, zatímco v menších městech a na vesnicích zůstává kupní síla stejná jako v minulých letech. Roste povědomí o značce, spotřebitelé jsou díky široké nabídce vybíravější a mění se také nákupní chování, kde mnohem větší roli hrají emoce. „Za posledních 10 let se toho jak v České republice, tak v Rakousku hodně změnilo z pohledu na přání a potřeby zákazníka. Dnes nejde jen o pokrytí potřeb, ale spotřebitelé se rozhodují podle toho, co se jim líbí. Proto nabývá na důležitosti způsob, jakým obchodníci ovlivňují chování zákazníka a působí na jeho emoce,“ uvedl Wolfgang Richter.

A přidal i spoustu dalších, zajímavých informací včetně srovnání České republiky a Rakouska. Například podíl neznačkových prodejen v České republice činí 42 %, zatímco v Rakousku 28 %. V Rakousku dosahují velkých obratů firmy s pěti a více pobočkami. Značkové prodejny a frančízové systémy se v Rakousku podílejí na obratu 73 % a dá se očekávat, že frančízové systémy budou čím dál více populární, zejména díky možnosti využívat zázemí a know-how. Na českém trhu nejsou firmy, které by výrazně dominovaly (žádný z účastníků na trhu nemá více než 6% podíl). Přední značky v Rakousku, jako je např. H&M (12 %) a C&A (8 %) dosahují svého úspěchu mimo jiné i výběrem správného umístění svých obchodů.

Velkou pozornost ve své přednášce věnoval rakouský expert výběru stanoviště, které je spolu s jasnou orientací na typickou cílovou skupinu spotřebitelů klíčovým faktorem úspěšného podnikání. Za velmi důležité označil dva aspekty – výběr stanoviště v místech, kde je velká koncentrace lidí, a umístění obchodů v blízkosti jiných značkových prodejen včetně konkurence, které působí jako magnet. Hovořil také o výhodách, které mohou vzejít ze spolupráce obchodů. „Kooperace zvyšuje účinnost marketingových rozpočtů,“ podotkl Wolfgang Richter, který orientaci na potřeby zákazníka, správný výběr stanoviště, dobře zvolený typ firmy a způsoby komunikace s trhem označil za základní stavební kameny strategie vedoucí k dlouhodobému úspěchu. Závěrem citoval Heinze Petera Haleka, jehož slova jsou apelem na maloobchodníky, aby byli flexibilní a dokázali se rychle přizpůsobit situaci na trhu: „Neplatí, že velcí spolknou malé, ale rychlí spolknou pomalé“.

(15/1/2007)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 4
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390