Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
FARE sází na kvalitu
(BVV) – Firma FARE Valašské Klobouky je jedním z "posledních Mohykánů" tuzemského obuvnického průmyslu. O kvalitě jejích výrobků svědčí pravidelné úspěchy ve veletržní soutěži Top Model včetně aktuální Top Innovation Award. S majitelem firmy FARE panem Aloisem Šůstkem jsme si povídali hlavně o problémech současného trhu s dětskou obuví.

Nabídka na českém trhu stále není taková, jak by si odborníci včetně lékařů přáli. Převažuje dětská obuv, která by na značku Žirafa nikdy nedosáhla, a sehnat kvalitní výrobky v dostatečném výběru je v řadě míst obtížné. V čem vidíte hlavní problém prodeje dětské obuvi z pohledu výrobce, ale také obchodníka?

Image
Valašské Klobouky - sídlo firmy FARE
„Příčin je několik. Kupní síla obyvatel není tak velká, aby si každý mohl koupi kvalitních dětských bot dovolit. Druhá věc je kvalita prodeje. O tom, jak to vypadá na tržnicích, vůbec nemusíme mluvit. Hypermarkety oslovují zákazníky cenou a tomu často odpovídá kvalita zboží a úroveň obsluhy, daná nekvalifikovaným personálem. Na důkladné zkoušení tam většinou ani nejsou podmínky. Kamenné obchody také mají různou úroveň. Někteří obchodníci chtějí bojovat s vietnamskou konkurencí cenou, ale tento souboj je předem prohraný, protože trhovci pracují v úplně jiných a podivných podmínkách. A pak jsou obchodníci, kteří našli své místo v kvalifikovaném prodeji kvalitní obuvi, což samozřejmě něco stojí, ale kupodivu to funguje.“

Vy jako výrobci jste také šli cestou kvality, což koneckonců dokládají i ocenění, která pravidelně získáváte na veletrhu KABO. Tentokrát je to Top Innovation Award za dětskou celoroční vycházkovou obuv „Jeníček“.

„V soutěži Top Model jsme opravdu tradičně úspěšní. Mohu se pochlubit, že dnes už vůbec neděláme boty speciálně pro soutěž, ale vybereme standardní boty z naší kolekce. Vedle dětské, dívčí a chlapecké obuvi děláme i obuv pánskou a za zmínku určitě stojí obuv trekkingová, kterou máme v nabídce už od čísla 23 až po číslo 49. Jde o obuv z velmi kvalitních materiálů, propracovanou, s membránou značky Vildona. Děláme je třetí rok, takže jsou vyrobeny desítky tisíc párů, a nevzpomínám si, že by na membránu byla jediná reklamace. Trekkingové boty máme i pro nejmenší děti, které pak maminky klidně mohou nechat běhat v kalužích nebo zimních břečkách, a jejich nohy budou v suchu - díky membráně i hydrofobizovanému svrchnímu materiálu. A není to guma, ale plnohodnotná krásná bota.“

Vyrábíte dětskou i dospělou obuv. Je ta dětská v něčem náročnější? Mám na mysli nejen výrobu, ale zejména prodej.

Image„Je to specifická záležitost. V dospělé obuvi je u nás obrovská konkurence z asijských zemí, zatímco u dětské obuvi se dostává do hry otázka důvěry obchodníka ve výrobek. My děláme dětské boty patnáct let a máme zákazníky, kteří značku FARE kupují dětem každý rok a nedají na ni dopustit.“

Nezbytnou součástí kvalifikovaného prodeje je přesné změření velikosti, které právě v případě dětské obuvi bývá problém. Vaše firma tuto otázku řeší nabídkou měřidla +12, které je výsledkem německého výzkumu. Jaký je o ně zájem?

„Docela slušný, tady na veletrhu nám obchodníci po půl roce zkušeností hlásí, že jsou s ním velmi spokojeni. a správnou velikost dětské obuvi nemůžeme odpovědně vybrat bez toho, aniž bychom změřili jak nohu, jak vnitřní délku boty. Je škoda, že většina našich obchodníků stále používá staré metody měření, které stačily v dobách, kdy deklarovaná velikost odpovídala skutečné. Dnes je v číslování obuvi velký nepořádek a tento problém se řeší se různě, ale většinou nepřesně. Měřidlo +12 je opravdu spolehlivé, profesionální a jsem přesvědčen, že by mělo být v každé prodejně s dětskou obuví.“

Obchodníci se prodeji dětské obuvi často brání z důvodu, že si u ní nemohou dovolit tak vysoké marže jako u obuvi pro dospělé.

„To je častý argument a faktem je, že hodně obchodníků od prodeje dětských bot ustoupilo. Je pro ně daleko pohodlnější prodávat obuv pro dospělé a úplně nejpříjemnější pouze obuv dámskou, na které vydělají nejvíc. Ale přesto znám obchodníky s dětskou obuví, kteří prosperují skvěle a sjíždí se k nim lidé z širokého okolí. Je to o umění prodávat a každý zde neobstál. Možná se na tomto stavu podepsalo i období, kdy mezi lidmi nebylo moc peněz a těch, kteří byli ochotni zaplatit za kvalitní dětské boty, bylo míň než dnes.“

ImagePřes rostoucí kupní sílu jsou na českém trhu s obuví pořád zarážející mezery. Třeba dámské boty v tzv. nadměrných velikostech, které s tím, jak se prodlužuje délka chodidla, nejsou mezi dnešními dívkami ojedinělé. Jiným příkladem jsou chlapecké boty, které vyrábí i FARE. V běžném obchodě se ve velikostech 36 až 40 dostanou jen dámské boty, takže kluci s touto velikostí jsou odkázáni na sportovní obuv. Je to nízkou poptávkou?

„Je to přesně, jak říkáte. Když chlapeckou botu uděláme pořádně, vychází cenově skoro jako dospělá a většina lidí si ji nekoupí. Kluci v tomto věku rostou rychle a noha se jim zvětší za rok o jedno, dvě o tři čísla. Obchodník takových bot prodá málo a proto je raději ani neobjedná.“

Poslední otázka se týká veletrhu KABO. Váš stánek tady nikdy nechybí, znamená to, že jste s účastí spokojeni?

„Určitě ano, KABO je významná součást naší marketingové strategie. Přestože se způsob prodeje se s dostupností internetu mění, pro nás je veletrh hlavně o prodeji. A vyplatí se nám, v úterý jsme celý den nestačili obsluhovat zákazníky.“

(5/12/2006)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 5
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390