Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Zrodí se nová tradice kontraktů?
ImageČeská obuvnická a kožedělná asociace (ČOKA) pořádala ve dnech 3.-5.10.2006 na základě nové marketingové strategie první kontraktačně prodejní akci kolekcí obuvi a kožené galanterie pro sezónu jaro-léto 2007 a současně ještě i pro aktuální sezónu podzim-zima 2006/2007 v Plzni, v Českých Budějovicích a v Hradci Králové.

 První kontraktačně prodejní akce kolekcí obuvi  a kožené galanterie v regionech ČR

Co vedlo ČOKA k pořádání této akce jsme se zeptali PhDr. Vlasty Mayerové – tajemnice asociace.

Na českém trhu kromě veletrhu KABO v Brně probíhají také kontrakty společnosti TORI v Praze a v Olomouci. Co vedlo ČOKA k organizování prvních prodejních kontraktů pro segment obuvi a kožené galanterie v dalších regionech ČR?

Image
PhDr. Vlasta Mayerová
„Víme, že situace našich maloobchodních prodejců obuvi a kožené galanterie je velmi složitá. Z jedné strany musí čelit nekalé konkurenci trhových prodejců, z další strany tlačí ceny našeho sortimentu dolů super- a hypermarkety. Přesto specializovaný maloobchod má a bude mít i v budoucnosti v segmentu obuvi a kožené galanterie své nezastupitelné místo. Mnozí maloobchodní prodejci však již dnes sami stojí za pulty svých prodejen, případně realizují prodej pomocí rodinných příslušníků. Někteří z těchto důvodů nemohou přijet např. ani na veletrh KABO do Brna.

Ve snaze přiblížit co nejvíce nabídku kvalitní obuvi od tradičních českých výrobců a nabídku kvalitní značkové obuvi a kožené galanterie i od zahraničních výrobců, byl přijat záměr realizovat kontraktačně prodejní akce přímo v jednotlivých regionech ČR. Jako významná pomoc obchodníkům bylo zajištěno i bezplatné poradenství v oblasti nových právních předpisů a poradenství soudního znalce pro obor obuv-kůže po celou dobu konání kontraktů.“

Jaký ohlas měla Vaše akce mezi vystavovateli a mezi maloobchodními prodejci?

„Je nutné říci, že člověk nemůže při prvním pořádání nové akce očekávat ihned tisíce návštěvníků. Nicméně se domníváme, že akce byla velmi slušně navštívena a hodnocena velmi pozitivně jak ze strany vystavovatelů, tak i ze strany maloobchodníků, kteří přišli na kontrakty nakupovat obuvnické a galanterní zboží.

Ze strany vystavovatelů bylo velmi pozitivně hodnoceno zejména příjemné prostředí kontraktačních akcí a také forma prezentace stůl – ubrus, která dala lépe vyniknout vystavenému zboží, než-li je tomu např. u drátěného programu. Příznivě byl hodnocen i servis pro vystavovatele ze strany pořadatelů a výsledkem je přání většiny vystavujících firem, aby pro jaro 2007 byl počet míst, kde regionální kontrakty proběhnou, ještě rozšířen.

Maloobchodní prodejci rovněž velmi příznivě uvítali přiblížení nabídky kvalitní obuvi a kožené galanterie místu svého podnikání, bezplatný vstup na kontrakty a zejména i bezplatný poradenský servis a ujistili nás, že pokud budou tyto akce probíhat pravidelně, určitě je budou rádi navštěvovat.“

Image
Kontraktačně prodejní akce kolekcí obuvi a kožené galanterie v Hradci Králové

Takže jaké je resumé? Bude ČOKA pokračovat v pořádání podobných kontraktačních akcí i v roce 2007?

„Chtěla bych ještě vysvětlit, že záměrem ČOKA není neúnosně rozšířit počet kontraktačních akcí v rámci ČR. Kontrakty ČOKA by v podstatě navazovaly na prezentaci sezónních kolekcí obuvi a kožené galanterie, které jsou předvedeny na veletrhu KABO. V návaznosti na veletrh KABO by vždy pouze na jaře (březen-duben) a na podzim (září-říjen) proběhly kontraktační akce také v jednotlivých regionech ČR. Jde o to, že tento systém prezentací a nabídky obuvi a kožené galanterie funguje podobným způsobem ve všech vyspělých tržních ekonomikách. Mnohé renomované firmy by tedy již nemusely realizovat s nabídkou svá vlastní tzv. „kolečka“ a „salonky“ po celé ČR a nabídka by se tak koncentrovala a stala by se pro maloobchodní prodejce ještě zajímavější a lákavější. Ve specializovaném maloobchodu obstojí opravdu jen ten, kdo bude mít kvalitní a módní zboží a dobrý servis pro zákazníka.

U našeho segmentu je opravdu velmi důležité, aby si mohl obchodník nové vzorky obuvi či kožené galanterie tzv. „osahat“, podívat se na konfekční provedení, případně vznést požadavky na úpravu modelů, zjistit kvalitu usní apod.

V dalším období potom již firmy mají dnes dostatek nástrojů, jak pracovat se svým klientem – a? již se jedná o objednávky přes Internet nebo zajištění přímých dodávek a nabídek přes své firemní zástupce přímo na prodejny.

V současné době provádíme ještě vyhodnocení dotazníkové akce mezi vystavovateli a na základě této analýzy budeme pečlivě volit termíny i místa pořádání kontraktačně-prodejních akcí pro jako 2007. Pochopitelně budeme Vás i Vaše čtenáře v dostatečném předstihu, kdy a kde kontraktační prodejní akce pro sezónu jaro-léto 2007, ale také pro sezónu podzim-zima 2007/2008 proběhnou.“

Plánujete také nějaké další doprovodné akce při kontraktech ČOKA?

„Samozřejmou součástí všech kontraktačních akcí bude pochopitelně poradenský servis pro návštěvníky, tj. pro maloobchodní prodejce. K dispozici budou nadále i odborné materiály pro obchodníky zejména nové reklamační řády s komentářem, Manuál pro obchody s textilním a obuvnickým zbožím, osvětové letáčky a DVD ke správnému obouvání dětí. Velmi zajímavou akcí by měla být na jaře 2007 i prezentace přípravků pro péči o nohu. Zejména v letním období je velmi vhodné, aby i v prodejnách s obuví doporučili zákazníkům kvalitní ošetřující a pečující přípravky pro nohy, jako jsou různé chladící gely, antiperspiranty apod.“

Zrodí se tedy nová tradice?

„Nevím, zda-li již dnes mohu říci, že se zrodí nová tradice. To uvidíme asi až po jarním běhu našich akcí v roce 2007. Chtěla bych však všechny Vaše čtenáře a zejména maloobchodníky s obuví a koženou galanterií ujistit, že ČOKA bude soustavně a systematicky hledat nové cesty, jak jim pomoci, aby obstáli na trhu v silném konkurenčním prostředí, aby měli dobrou nabídku a aby byli úspěšní.“

Děkujeme za rozhovor.

(23/10/2006)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 4
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390