Úvod
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Na český trh vstoupily desítky nových firem

Koncentrace maloobchodního trhu s oděvy a obuví pokračuje, by? s tempem mnohem pomalejším, než je tomu u jiných sortimentů. Tento trend potvrdil výzkum společností INCOMA Research a GfK Praha "FASHION MARKET 2005". 15 největších společností v současné době kontroluje dohromady přibližně čtvrtinu trhu v daném tržním segmentu.

Největší obrat v tomto sortimentu celkově realizuje Tesco Stores ČR, nicméně mezi 15 největšími obchodníky najdeme již 9 specialistů. Mezi obuvníky trvale dominuje Ba?a, v případě oděvů pak Kenvelo.

ImagePočet prodejen s módou prudce vzrůstá především v nákupních pasážích. Zatímco  na začátku loňského roku prodávalo módní oděvy, textil a obuv v těchto centrech 960 prodejen, v březnu 2005 to bylo již více než 1300 prodejen. Tyto prodejny provozuje 550 různých firem.

Reprezentativní spotřebitelský průzkum uskutečněný společnostmi INCOMA Research a GfK Praha v dubnu letošního roku, zmapoval hlavní nákupní zvyklosti české populace při nákupu oděvů a obuvi. Pro své nákupy si zákazníci nejčastěji vybírají specializované prodejny. To platí zejména o sortimentech, kde je kladen vyšší důraz na kvalitu zboží – například obuv, sportovní oblečení a společenské oděvy. Naopak pro zboží s větší frekvencí nákupu a častým důrazem na cenu – například oblečení pro denní nošení nebo dětské oděvy – míří zákazníci často do hypermarketů, ale i na tržiště či do asijského obchodu.

Mezi nejvíce navštěvované prodejny patří ze specializovaných řetězců Ba?a, Adidas, Kenvelo, OP Prostějov a H.I.S, z hypermarketů jsou pro nákupy oděvů a obuvi nejvíce využívány Tesco, Kaufland a Carrefour.

Při výběru prodejny pro nákup hrají podle dotazovaných největší roli výběr a kvalita zboží, ochota personálu a cenová úroveň prodejny – zejména sezónní slevy.

Z hodnocení prodejen podle řady kritérií vyplývá, že nejlépe přijímanými prodejnami jsou Deichmann, H&M, Sportisimo, mezi hypermarkety byl nejlépe hodnocen Globus. Nejznámější reklamní kampaně se týkaly značek sportovního zboží.

Text: INCOMA, GfK

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
Who's Online
Právě zde jsou
Hosté : 6
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390