Úvod arrow Dotazy čtenářů arrow Reklamační řád platí i pro vietnamské obchodníky
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Reklamační řád platí i pro vietnamské obchodníky

Prosím o sdělení k mému problému. Zakoupila jsem 5.12.2005 si semišovou zimní kotníčkovou obuv u tzv. vietnamců za 550 Kč. 14. 3. 2006 jsem reklamovala levou botu  z důvodu prasknutí kůže asi 4mm vedle svislého zadního patního švu o délce 25 mm. Toto mi bylo opraveno našitím záplat ze světlé kůže na obě boty  zhruba ve tvaru kosočtverce.  S tímto jsem nesouhlasila a žádala zpět peníze s tím , že se jedná o  neopravitelnou vadu. Avšak bez kladného výsledku. Prosím o předběžný názor k výše uvedené vadě pro znalecký posudek a soudní řízení.Jsem odhodlaná peníza za boty  s vietnamskou prodejkyní vysoudit.

(D.M.)

Vážená paní, stejně jako musí dodržovat reklamační řád, resp. podmínky záruky na zboží naši obchodníci, tak to samé musí dodržovat i vietnamští obchodníci, a to nejen v tzv. kamenných obchodech, ale i na tržištích. Pokud se na zboží v průběhu záruční lhůty projeví vada, má zákazník právo zboží reklamovat. 

Ještě trochu teorie:

Reklamace veškerého spotřebního zboží se v České republice řeší ve smyslu příslušných paragrafů Občanského zákona (zákon 64/1964 Sb. v platném znění) a zákona O ochraně spotřebitele (634/1992 Sb. v platném znění). Rozhodnutí o reklamaci přísluší bezvýhradně pouze prodejci daného zboží. Do reklamačního sporu nemá právo zasahovat ani Česká obchodní inspekce, ani Česká obuvnická a kožedělná asociace, ani jakákoliv další organizace, kromě soudu!!

Reklamace zboží (v obchodě, provozovně, na tržišti) probíhá standardně ve dvou fázích:

  • Přijetí reklamace a sepsání reklamačního lístku

  • Vyřízení reklamace:

    - jejím uznáním a s provedením opravy zboží, která musí být provedena včas (do 30ti dnů) a podmínkou také je, že zboží po provedené opravě neutrpí na svém vzhledu, funkčnosti a kvalitě, nebo
    - jejím uznáním a s vrácením kupní ceny nebo výměnou zboží (dle volby zákazníka), pokud má zboží vadu, kterou nelze odstranit, nebo
    - jejím zamítnutím, pokud je zboží poškozeno, spotřebováno, nikoliv však vadné

Můj názor na reklamaci:

Vámi uplatněná reklamace byla sice řádně přijata (což je od Vietnamců docela překvapivé, většinou se zdráhají, že "...neznat, nerozumět", atd), ovšem oprava prasklého vrchového materiálu nemůže být řešena našitím nebo nalepením "záplaty" - zboží tím dostalo nový vzhled. Opravu zboží prostě nelze řešit změnou jeho původního vzhledu!!

Co nyní můžete dělat:

Pokud s vyřízením reklamace není zákazník spokojen, má právo se obrátit na soud. Avšak řada reklamačních sporů již byla vyřešena i mimosoudním způsobem, kde rozhodujícím faktorem byl výsledek soudně znaleckého posudku, který vypracoval oběma stranami dohodnutý soudní znalec obuvi. Nepochybně je mimosoudní řešení výhodnější (ekonomicky i časově), ale je vždy dobré, aby o tom byla mezi zákazníkem a prodejcem uzavřená dohoda (nejlépe samozřejmě písemná). V případě, že posudek je ve prospěch zákazníka, prodejce by mu vrátil nejen cenu obuvi, ale i náklady nutné k prokázání oprávněnosti reklamace - tedy i cenu posudku, poštovné, balné, příp. i cestovné (bus).

Pokud se zákazník nedohodne s prodejcem na mimosoudním řešení, pak už nezbývá nic jiného, než se obrátit přímo na soud. Zde ovšem hrají klíčovou roli právě rozhodnutí soudních znalců. Pokud je mi známo, ve všech soudních sporech, které doposud v této zemi proběhly, vždy uspěla ta strana, v jejíž prospěch byl právě znalecký posudek.

Ing. Jaromír Šlágr
Česká obuvnická a kožedělná asociace
www.coka.cz

 


 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390