Úvod arrow Spotřebitelský servis arrow Reklamace obuvi
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Reklamace obuvi
I když se snažíme sebevíc, chybička se občas vloudí. Výroba obuvi je i v dnešním přetechnizovaném světě především ruční prací. Velmi často se pracuje s přírodními materiály. Zaručit za těchto okolností 100 % kvalitu své produkce nedokáže žádný výrobce obuvi. Znáte ten nepříjemný pocit, kdy jste si koupili nový pár bot, který jste si ještě ani nestačili užít a už ho musíte jít reklamovat?

Ne vždy je ale chyba na straně výrobce. I zákazník by měl brát koupi nové obuvi jako závazek, že o ně bude pečovat a užívat je tak, aby jejich životnost byla co nejdelší. Přinášíme vám několik rad, jak reklamaci předejít, případně co dělat, pokud je potřeba ji uplatnit.

Záruční doba vs. životnost

Velkým problémem reklamací je rozpor mezi nároky, které na obuv klademe, a jejími skutečnými možnostmi. Dvouletá záruční doba ještě neznamená, že obuv celé dva roky vydrží. Je sice pravda, že reklamovat se dá každá obuv, ale je nutné si uvědomit, jaké nároky na obuv klademe. Vysoce módní obuv, kde je estetický vzhled na prvním místě, má jiné užitné vlastnosti než obuv vycházková, která je zase vhodnější na denní nošení.

Image„U obuvi záleží na materiálu a střihu. Polobotky z hladké kůže vydrží víc než semišové baleríny. Věnovat péči je ale třeba všem botám. Často se u Bati setkáváme s tím, že obuv nesplní očekávání, které na ni zákazníci kladou, jindy se může zaměnit opotřebení s vadou,“ říká Martin Ševčík, manažer produktového kontrolingu u Bati a soudní znalec v oboru obuvi. Proto je potřeba dodržovat některá základní pravidla, která mohou následné reklamaci předejít:

  • Při výběru obuvi si ji pečlivě vyzkoušejte (věc bohužel často opomíjená).

  • Dopřejte novému páru kvalitní péči, obuv pravidelně ošetřujte vhodnými prostředky.

  • Nechte si znovu podrazit opotřebené podešve.

  • Používejte obuv pouze k účelu, pro který je určena.

TIP: Nenoste denně stejný pár, boty střídejte, nechte je vždy den odpočinout. Jejich životnost tak bude výrazně delší.

Co byste měli vědět o reklamaci nejen u Bati:

  • Délka záruční lhůty pro uplatnění reklamace je 24 měsíců.

  • Zákonná záruka je obecná administrativní lhůta, která nemá žádnou přímou souvislost s obvyklou životností konkrétního výrobku. Stejnou záruku, tedy 24 měsíců, zákon stanoví např. pro zubní kartáček, obuv, pračku i osobní automobil. Každému je přitom na první pohled zřejmé, že životnost namátkou uvedených výrobků je zcela zásadně odlišná.

  • Reklamační řízení může být zahájeno, jestliže zákazník předloží kompletní reklamované zboží a prokáže nákup reklamovaného zboží v prodejně Baťa – nejlépe nákupním dokladem. Zboží musí být řádně vyčištěno (u obuvi i podešev), zbaveno veškerých nečistot a hygienicky nezávadné.

  • Vyřízení reklamace včetně odstranění vady trvá nejdéle 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

  • Obuv zakoupenou v prodejně Baťa můžete reklamovat v kterékoliv z našich prodejen v rámci státu, kde bylo zboží zakoupeno.

  • V případě, že prodávající reklamaci zamítne, měli byste obdržet písemné potvrzení, v němž bude uvedeno, proč se reklamace zamítá.

  • Reklamace se uplatňuje u prodejce, u kterého bylo zboží zakoupeno. Reklamace se neuplatňuje u dodavatele nebo výrobce, i když na ně prodejce odkazuje.

Baťa
(13/05/2013)

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390