Úvod arrow Dotazy čtenářů arrow Reklamaci uplatňujte včas
 
Úvod
Z domova
Ze světa
Představujeme
Módní trendy
Spotřebitelský servis
Aktuálně
Doporučujeme
Dotazy čtenářů
Náš servis
Kontakty

       logo_coka.jpg  

shoes_and_leather.gif 

 

 

 

 

 

 

 

 

  © Copyright
www.obuv-kuze.cz 
www.shoes-leather.com
Publikování nebo další šíření
obsahu těchto serverů
je bez písemného souhlasu
redakce zakázáno!

 

 
Reklamaci uplatňujte včas

Dobrý den, rád bych se na Vás obrátil s radou ohledně zamítnuté reklamace. Zakoupil jsem si obuv a po několikaměsíčním nošení (4 měsíce) se odtrhl povrchový materiál od podešve. Nejdříve na jedné botě a poté i na druhé. Ve vyjádření k reklamaci stálo, že na obuvi nejsou známky vadného materiálu nebo špatné technologie a mnou reklamované vady je nezbytné uplatnit ihned jakmile se vada objeví. "Odtržený vrchový materiál u celého páru v takovém rozsahu nevznikl po jednom nebo dvou použití a po takto rozsáhlých vadách již nelze obuv opravit aniž by se nezasáhlo do původní podoby obuvi. Dle OZ vyplývá, že změny vzhledové i funkční způsobené nebo ovlivněné způsobem používání nemohou byt považovány za vady a reklamace je  neopravněná." Můžete mi prosím poradit, jak postupovat? Děkuji za odpověď.

(O. V.)

Vážený pane, z odborného hlediska došlo u Vámi reklamované obuvi k odlepení svrškových součástí a dílců od podešve, což je jedna z častých vad obuvi. Pokud dojde k rozlepení v malém rozsahu, obuv je poměrně snadno a rychle opravitelná (zkušený opravář obuvi by s tímto neměl mít problémy). Pokud je však obuv s částečně odlepeným svrškem od podešve nošena dále, většinou dojde k nenávratnému poškození některých svrškových a spodkových součástí obuvi (např. napínací stélky). Pokud jste tedy o výskytu vady na jednom půlpáru věděl, ale obuv jste dále i s vadou používal, a šel uplatnit reklamaci až teprve po zjištění vady na druhém půlpáru (jak to vyplývá z Vašeho vyjádření níže), potom se domnívám (za předpokladu výskytu již částečné devastace součástí svršku a spodku u prvního půlpáru obuvi), že nemáte právo na uplatnění reklamace. Nošením vadné (ale původně opravitelné) obuvi zřejmě došlo k poškození obuvi takového rozsahu, že oprava již nebyla možná, a proto reklamaci prodejce zamítnul.

Reklamaci by měl kupující uplatnit bez zbytečného odkladu ihned po zjištění vady, aby mohla být reklamace správně posouzena a vyřízena.

Na druhou stranu, Vámi reklamovanou obuv jsem neviděl, a tak si nemohu být ani jistý, zda prodejce posoudil a vyřídil tuto reklamaci správně. Pokud se domníváte, že právo je na Vaší straně, potom byste měl požádat o radu některého soudního znalce obuvi. Nepochybuji o tom, že soudní znalec by Vám po přezkoumání reklamované obuvi přesně odpověděl na otázku, zda je reklamace oprávněná nebo neoprávněná.

S pozdravem

Jaromír Šlágr
Česká obuvnická a kožedělná asociace 

 

Novinky na mail

Chcete dostávat novinky na Váš e-mail. Stačí vyplnit náš formulář.

 Otevřít formulář



Nejčtenější články
IT-HELP.cz


Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/virtual/webs/kolarik/obuv/components/com_tfsformambo/tfsformambo.php on line 390